FANDOM

Rowley Jefferson - Jeden z głównych bohaterów książki i najlepszy przyjaciel Grega. Z powodu, że ma nadopiekuńczych rodziców (którzy nie lubią Grega, uważają że ten ma na ich syna zły wpływ) jest trochę dziecinny. Jego ulubionym piosenkarzem jest Joshie. Był głównym antagonistą w Trzeci do Pary i drugorzędnym antagonistą. Często jest postrzegany jako antagonista w filmie, mimo że jest najlepszym przyjacielem głównego bohatera, ponieważ często robi idiotyczne, bezsensowne rzeczy, co skutkuje tym, że Greg wpada w kłopoty, podczas gdy on obywa się bez kary. Pomimo tego idiotycznego zachowania, Rowley zawsze życzy wszystkiego najlepszego i jest bardzo miłym i niewinnym dzieckiem. Rowley jest niedojrzałym chłopcem przez kilka rzeczy. Na przykład śpi z wypchanymi zabawkami, lubi figurki Dinoblazer Action, a nawet przestaje pisać swój popularny komiks, Jeny Julek, ponieważ potrzebował czasu, aby zagrać z figurkami postaci Dinoblazera. Lubi też piosenkarza o imieniu Joshie, którego publiczność to małe dzieci, głównie dziewczynki. W drugim filmie bardzo się przestraszył po obejrzeniu horroru "Stopa" i musiał skłonić rodziców do zabrania go do domu. W "Ubaw po Pachy" cały czas zakrywał oczy, podczas gdy Greg oglądał horror: "Cześć, jesteś trupem". Kiedy są jego urodziny, oraganizuje je w sali zabaw i zaprasza dzieci ze swoich lekcji karate, które mają około 5-7 lat i jest szczęśliwy, nawet gdy dostaje dziecinne zabawki. Jest także zabawnym, miłym chłopcem, który zwykle jest szczęśliwy. Jest dobrym przyjacielem Grega i pomimo tego, że Greg często go wykorzystuje, pomimo tego nie sprzeciwia się Gregowi i jest skłonny być podobnym do Grega.  

Osobowość

Rowley jest miły, pogodny, ale przy tym naiwny i dziecinny. Przez te cechy zdobył popularność (zwłaszcza u dziewczyn) w szkole.

Wygląd

Rowley jest trochę wyższy niż Greg i jest także puszysty. W książce ma 7 kosmyków włosów (które w filmie są rude). Ma duże usta i zęby.

Ciekawostki

  • Rowley pojawił się w każdym filmie, książce i na funbrain.com, póki co, najmniejszą rolę miał w Drodze przez mękę, gdzie miał tylko cameo.
  • Rowley jest starszy od Grega, podczas kiedy Rowley ma urodziny w październiku, miesiąc po rozpoczęciu roku, Greg ma urodziny pod koniec, w czerwcu.
  • Rowley odwiedził wiele miejsc - odwiedził Europę, Australię i Amerykę Południową.
  • Rowley zamknął usta tylko pięć razy, dwa razy w książce na funbrain.com, raz w Białej gorączce, w Trzecim do pary  a raz w Zezowatym szczęściu.
  • Był jedyną postacią która trzy razy była głównym antagonistom.
  • Był jedyną postacią spoza rodziny Heffley która była w każdej części.
  • Nie lubi gier video.
  • Jest posłuszny Gregowi (a czasami nawet manipulowany)