FANDOM

Rowley Jefferson - Jeden z głównych bohaterów książki i najlepszy przyjaciel Grega. Z powodu, że ma nadopiekuńczych rodziców (którzy nie lubią Grega, uważają że ten ma na ich syna zły wpływ) jest trochę dziecinny. Jego ulubionym piosenkarzem jest Joshie.  

Osobowość

Rowley jest miły, pogodny, ale przy tym naiwny i dziecinny. Przez te cechy zdobył popularność (zwłaszcza u dziewczyn) w szkole.

Wygląd

Rowley jest trochę wyższy niż Greg i jest także puszysty. W książce ma 7 kosmyków włosów (które w filmie są rude). Ma duże usta i zęby.

Ciekawostki

  • Rowley pojawił się w każdym filmie, książce i na funbrain.com, póki co, najmniejszą rolę miał w Drodze przez mękę, gdzie miał tylko cameo.
  • Rowley jest starszy od Grega, podczas kiedy Rowley ma urodziny w październiku, miesiąc po rozpoczęciu roku, Greg ma urodziny pod koniec, w czerwcu.
  • Rowley odwiedził wiele miejsc - odwiedził Europę, Australię i Amerykę Południową.
  • Rowley zamknął usta tylko pięć razy, dwa razy w książce na funbrain.com, raz w Białej gorączce, w Trzecim do pary  a raz w Zezowatym szczęściu.
  • Był jedyną postacią która dwa razy była głównym antagonistom.
  • Był jedyną postacią spoza rodziny Heffley która była w każdej części.
  • Nie lubi gier video.
  • Jest posłuszny Gregowi (a czasami nawet manipulowany)