FANDOM

Szczepan Skrobacz to postać która pojawia się w Dziennik Cwaniaczka Stara Bieda.Wydaje się być szalonym farmerem, dopóki Frank nie ujawni, że Szczepan Skrobacz jest mistyfikacją którą stworzył.

Stara Bieda

Już na początku wyjazdu do Głodowego Gospodarstwa Greg dowiedział się o Szczepanie Skrobaczu od dzieciaka z tyłu autobusu trzymającego kartkę z napisem "strzeżcie się Szczepana Skrobacza" napis ten wydał się Gregowi bez sensu natomiast jego kilku kolegom wydał się on przerażający, gdyż słyszeli już o nim kiedyś np. od starszego brata. Powiedzieli oni wszystkim że podobno ten Szczepan Skrobacz żył w Głodowym Królestwie dawno temu, ale władze go z niego wykopały. Inny chłopak powiedział że ponoć Szczepan Skrobacz zamieszkał w lesie, gdzie przetrwał żywiąc się ślimakami bez muszli i jagodami. Potem Melinda Harrison dorzuciła że Szczepan zapuścił bardzo długie paznokcie. Pan Healey powiedział że kiedyś jeden jego uczeń Frankie trafił w lesie na chatę Szczepana Skrobacza, a potem już nigdy nie był taki sam. Jeffrey stwierdził że Gareth potknął się o nagrobek Szczepana i że teraz są przeklęci. Podczas obiadokolacji mówiono tylko o Szczepanie jedna osoba powiedziała że widziała Szczepana, a ktoś inny że w tym samym czasie widział go po drugiej stronie obozu, a Albert Sandy powiedział że słyszał wieści o tym że Skrobacz wyskrobał tunele pod chatami i że to dzięki temu farmer mógł tak szybko się przemieszczać. Gdy chłopcy mówili że podczas zbierania drewna natknęli się na chatę Szczepana Skrobacza, a tata Grega powiedział że, gdy on był na obozie jakieś dzieciaki myszkowały w pobliżu chaty Skrobacza i więcej ich nie widziano co przestraszyło chłopaków. Pod koniec książki Greg odnajduje chatę Szczepana Skrobacza w której jest jego tata. Tata Grega wyjaśnia mu że wymyślił historie o Szczepanie, aby mieć łazienkę tylko dla siebie. Greg stwierdza że nie zamierza wyprowadzać z błędu swoich rówieśników i stwierdza że sam kiedyś skorzysta z łazienki w chacie Skrobacza.

Ciekawostki

  • Jest pierwszym antagonistą, który nie istnieje